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Em um revelador ensaio sobre o futuro do carro, o jornalista Henry Grabar declara que “Large numbers of streets could be decommissioned and reused as promenades, parks, and sites for housing. Most downtown parking could also become obsolete. The average car is parked 95 percent of the time, and parking spots are required, at great cost, in housing, retail, and office construction.”

“(…) The Rocky Mountain Institute, a sustainability think tank in Boulder, Colorado, argues that Automated Vehicles will quickly challenge the private ownership model. In a report released in September, RMI calculates that self-driving cars will make automated taxi service in cities as cheap, per mile, as personal vehicle ownership. Jon Walker, a manager at RMI and co-author of the report, anticipates that autonomous vehicles’ superior use of road space—optimal acceleration and spacing, for example—will unleash a wave of urban transformation. Even if the number of cars on the road doubled, he argues, traffic would still move faster.”

in How will self-driving cars change cities?, Slate Daily Magazine, 25/10/2016

Continuando estes argumentos, o estacionamento privado também vai mudar. Possivelmente menos pessoas terão carro em um futuro próximo e, portanto, as vagas de garagem precisarão ser espaços flexíveis e adaptáveis à cidade de carros compartilhados e/ou sem motorista.

Em nosso último projeto, o Edifício BsAs, projetamos um nível de estacionamento permeável, aberto e totalmente transparente em relação à calçada. A garagem se torna um jardim, um hall, um olho urbano.

De qualquer maneira – e independentemente de qualquer exercício de futurologia -, uma garagem verde certamente é melhor que uma garagem cinza.

+info: NovoMorar.com.br